Cbox here


Tuesday 26 February 2013

Kawan / Lawan

   K A W A N   



Sendirian menempuh kehidupan , mampukah kita berada dalam keadaan sedemikian? Jawapannya pasti tidak ! Sehebat mana pun seseorang, dia pasti belum mampu untuk berdiri sendiri tanpa sokongan, doa dan inspirasi dari insan-insan dalam kehidupannya.

Berkawanlah dan bersahabatlah dengan semua orang. Jangan limitkan ukhuwah hanya kepada kelompok tertentu. Banyakkan kenalan, hidupkan kehidupan serta kayakan pengalaman. BENAR, ada kekuatan dalam hidup berjemaah apabila kebaikan disebarkan dan kemungkaran ditegah. 


  L A W A N 



Apabila ada lawan, minimumkan kedengkian terhadapnya. Lebih baik pusingkan 360 darjah posisi terhadap lawan. Jadi situasi yang ada sebagai satu motivasi terhadap diri sendiri supaya jadikan diri yang lebih berkualiti bersungguh-sungguh membaiki  tindakan kita dari segi pertuturan, perangai dll .

Lawan yang sihat itu lebih utama. Bersaing secara baik. Jadikan lawan sebagai mentor untuk terus membangunkan diri kearah kebaikan. Boleh jadi dia akn berjaya seperti kamu dan kita akan berjaya sepertinya.





sekadar renungan ~






No comments :

Post a Comment

ello comel ! kalau rajin naip . komen la sini ye ❥